Dersin Adı | Biyosensörler |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BME 307 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı modern tıpta kullanılmakta olan biyosensörlerin tanınması çalışmasıdır. Derste önce enzim, antikor ve nükleik asit temelli biyosensörler tantılıp, biyosensörlerin potansiyometrik, amperometrik ve optometrik temelleri tartışılacaktır. Son olarak biyosensör teknolojilerinin geleceği tartışılacaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Biyoelektronik cihazlar ve temel çeviriciler. Tayin Edilen Maddeler. Biosensör Düzenleyicileri: Potansiyometrik (Cam, Sıvı, Katı Hal Membran, Gaz Duyarlı Membran Elektrodlar), Amperometrik, Optik, Floresan, Kalorimetrik ve Diğer Düzenleyici Sistemler. Enzim Elektrodları, Substrat Elektrodları. İmmun Sensörler, aptamer bazlı sensörler, Biyosensörlerde yeni yaklaşımlar konuları kapsar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Biyosensörlere giriş | F.‐G. Bănică, Chemical Sensors and Biosensors: Fundamentals and Applications, Wiley, 2012, ISBN 978-0-470-71066-1,, Chapter 1 |
2 | Biyosensörlerin Sınıflandırılması | F.‐G. Bănică, Chemical Sensors and Biosensors: Fundamentals and Applications, Wiley, 2012, ISBN 978-0-470-71066-1,, Chapter 1 |
3 | Enzim Temelli Biyosensörler | F.‐G. Bănică, Chemical Sensors and Biosensors: Fundamentals and Applications, Wiley, 2012, ISBN 978-0-470-71066-1, Chapter 3 |
4 | Antikor, Protein ve Peptit Temelli Biyosensörler | F.‐G. Bănică, Chemical Sensors and Biosensors: Fundamentals and Applications, Wiley, 2012, ISBN 978-0-470-71066-1, Chapter 6 |
5 | Nükleik Asit Temelli Biyosensörler | F.‐G. Bănică, Chemical Sensors and Biosensors: Fundamentals and Applications, Wiley, 2012, ISBN 978-0-470-71066-1, Chapter 7 |
6 | Biyosensörlerde Biyokimyasal Elementlerin İmmobilizasyonu | F.‐G. Bănică, Chemical Sensors and Biosensors: Fundamentals and Applications, Wiley, 2012, ISBN 978-0-470-71066-1, Chapter 5 |
7 | ARA SINAV | - |
8 | Elektrokimyasal Biyosensörler | F.‐G. Bănică, Chemical Sensors and Biosensors: Fundamentals and Applications, Wiley, 2012, ISBN 978-0-470-71066-1, Chapter 13 |
9 | Optik Biyosensörler | F.‐G. Bănică, Chemical Sensors and Biosensors: Fundamentals and Applications, Wiley, 2012, ISBN 978-0-470-71066-1, Chapter 18 |
10 | Termo Kimyasal Biyosensörler | F.‐G. Bănică, Chemical Sensors and Biosensors: Fundamentals and Applications, Wiley, 2012, ISBN 978-0-470-71066-1, Chapter 9 |
11 | Diğer Biyosensör Çeşitleri | F.‐G. Bănică, Chemical Sensors and Biosensors: Fundamentals and Applications, Wiley, 2012, ISBN 978-0-470-71066-1, Chapter 19 |
12 | Biyosensörlerde Güncel Uygulamalar | F.‐G. Bănică, Chemical Sensors and Biosensors: Fundamentals and Applications, Wiley, 2012, ISBN 978-0-470-71066-1, Chapter 20-23 |
13 | Biyosensörlerde Güncel Uygulamalar | F.‐G. Bănică, Chemical Sensors and Biosensors: Fundamentals and Applications, Wiley, 2012, ISBN 978-0-470-71066-1, Chapter 20-23 |
14 | Biyosensörlerde Güncel Uygulamalar | F.‐G. Bănică, Chemical Sensors and Biosensors: Fundamentals and Applications, Wiley, 2012, ISBN 978-0-470-71066-1, Chapter 20-23 |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | F.‐G. Bănică, Chemical Sensors and Biosensors: Fundamentals and Applications, Wiley, 2012, ISBN 978-0-470-71066-1. Pier Andrea Serra (editor), Biosensors – Emerging Materials and Applications, 2011, ISBN 978-953-307-328-6. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Jeong-Yeol Yoon, Introduction to Biosensors - From Electric Circuits to Immunosensors, Springer, 2013, ISBN 978-1-4419-6022-1 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 5 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 25 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 45 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 55 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 45 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 5 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | |
Final Sınavı | 1 | 25 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel matematik ve fen bilimlerinde öğrenilen bilgi ve yetenekleri mühendislik alanına taşıyabilmek, | |||||
2 | Gıda Mühendisliği ile ilgili problem alanlarını tanımlayabilmek ve çözümleyebilmek, | |||||
3 | Gıda Mühendisliği ile ilgili proje ve üretim sistemi tasarlayabilmek, veri toplayabilmek ve analiz edebilmek, sonuçları uygulama alanına aktarabilmek, | |||||
4 | Gıda Mühendisliği alanındaki yeni teknoloji ve araçları geliştirme ve kullanma becerisine sahip olabilmek, | |||||
5 | Bağımsız davranabildiği gibi grup içerisinde de aktif rol alabilmek, fikirlerini açık bir şekilde ifade edebilmek, etkin karar verebilmek, | |||||
6 | Evrensel gelişmeleri ve yenilikleri yakından takip edebilmek, kendini sürekli yenileyebilmek ve kaliteyi yükseltme bilincine sahip olabilmek, | |||||
7 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek, | |||||
8 | Gıda Mühendisliği problemlerinin çözümünde, çevre, sağlık, iş güvenliği gibi evrensel boyuttaki konularda farkındalığa sahip olabilmek, | |||||
9 | Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilirliği mesleki alanda uygulayabilmek, | |||||
10 | Gıda Mühendisliği ile ilgili bilgisayar yazılımlarını kullanabilmek ve uygulamada karşılaşacağı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak (European Computer Driving License, Advanced Level), | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak gıda mühendisliği ile ilgili bilgi toplayabilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | |||||
12 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilmek |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest